W ubiegły piątek 10 maja 2024 r. uczniowie klas 6, 7 i 8 wraz z nauczycielami języków obcych, wychowawcami, rodzicami i dyrekcją Szkoły Podstawowej Nr 1 im. T. Kościuszki odbyli niezapomnianą, pełną wrażeń i niesamowitych emocji podróż do ośmiu różnych krajów świata.
Celem projektu „ Okno na świat- festiwal kultury światowej” było przybliżenie tradycji, historii oraz wielu ciekawostek prezentowanych krajów.
Nasza eskapada rozpoczęła się w Meksyku, gdzie załapaliśmy się na pokaz meksykańskiego tańca w wykonaniu uczniów klasy 6 A ubranych w typowe dla tego kraju wielobarwne stroje i kapelusze, mieliśmy okazję także spróbować tacosów i nachosów.
Kolejnym przystankiem były Stany Zjednoczone Ameryki. Kraj ten reprezentowali kowboje i cheerleaderki, którzy przy pomocy prezentacji multimedialnej przypomnieli najważniejsze fakty prezentowanego kraju.
Z odległych krajów przenieśliśmy się do Europy i wylądowaliśmy w Anglii, gdzie klasa 6 B zaprosiła nas na herbatkę do pałacu Buckingham, spacer po ścisłym centrum Londynu oraz zatańczyła tradycyjny angielski taniec.
Z Anglii kanałem La Manche przepłynęliśmy do Francji. Piękno tego kraju wyśpiewały Julka i Patrycja z klasy 8 B w piosence pt: „ Kocham Paryż” oraz pozostali uczniowie, którzy ubrani we francuskie berety wyartykułowali najważniejsze fakty dotyczące tego kraju.
Kolejne kilka chwil spędziliśmy w Niemczech i Włoszech , gdzie Klasa 7 A przywitała nas piosenką w języku niemieckim, a klasa 8 A zaprosiła na smaczne tiramisu i kawkę ‘latte’. W scenerii włoskiej mafii, (która a propos świetnie tańczy Italo disco ) Natalia wyrecytowała wiersz.
Pozostając nadal w słonecznym klimacie dotarliśmy na walkę byka z torreadorem oraz bitwę na pomidory w Hiszpanii w wykonaniu uczniów klasy 7 B.
Po wyczerpującej, pełnej wrażeń podróży powróciliśmy do naszego kraju – do Polski, gdzie klasa 7C przywitała nas polskim chlebem, zatańczyła poloneza oraz przypomniała znane wszystkim słowa piosenki „ Polska nasza ojczyzna”.
Ta dwugodzinna, niecodzienna lekcja, która zintegrowała całą społeczność szkolną udowodniła, jak ważna jest metoda projektu w pracy z młodymi ludźmi.
Zespół nauczycieli języków obcych